• Trening piłki ręcznej

31 października mieliśmy przyjemność gościć w naszej hali kilku zawodników Gwardii Opole. Mateusz Wojdan, Mateusz Lellek, Michał Milewski, poprowadzili trening piłki ręcznej dla uczniów z klas V-VII w ramach realizowanego przez nich projektu „ Od Klempela do Malchera – zajęcia piłki recznej z Gwardią Opole”. Poza uczniami naszej szkoły, zaprosiliśmy do udziału w tej akcji również uczniów z PSP Staniszcze Małe – Spórok oraz PSP Staniszcze Wielkie – Kolonowskie 3.

• Wycieczka klasy 6, 7 i 8 do Kotliny Kłodzkiej

We wtorek rano ruszyliśmy spod szkoły na dwudniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej. Niektórzy jeszcze nieco zaspani, ale z pysznym kakałkiem w żołądku, pomachali rodzicom na pożegnanie.

Udaliśmy się w kierunku Karłowa, gdzie czekał na nas przewodnik, który poprowadził nas na najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec Wielki. Dowiedzieliśmy się dużo ciekawych rzeczy, poznaliśmy legendę o zakochanym Liczyrzepie, podziwialiśmy kamienne figury przypominające słonia, wielbłąda, stopę, czy nawet tzw. Głowę Emilki.

• Szkoła nam pasuje, czyli o pasowaniu pierwszoklasistów

Pasowanie pierwszoklasistów to wyjątkowa uroczystość, która odbyła się w naszej szkole 26 października. Jest to szczególny dzień w życiu każdego ucznia, który na długo pozostaje w pamięci. Tego dnia dzieci oficjalnie zostały przyjęte do grona uczniów naszej szkoły.

Spotkanie rozpoczęło się od powitania przybyłych gości oraz przemówienia Pani Dyrektor Elżbiety Cieśli. Następnie mali artyści przy współpracy z piątoklasistami, którzy poprowadzili tę uroczystość, zaprezentowali przygotowane piosenki, tańce oraz wiersze. Każdy pierwszoklasista starał się zaprezentować jak najlepiej. I choć dla naszych najmłodszych uczniów był to pierwszy ważny występ w nowym miejscu, wszyscy udowodnili, że potrafią pięknie śpiewać i recytować, a także wykazali się sporą dawką wiedzy na temat naszego kraju, symboli narodowych, języka oraz kultury. Ten test wszyscy zdali śpiewająco.

• ODWIEDZINY PRZYJACIÓŁ SZKOŁY

"Bogatym nie jest ten, kto posiada, lecz ten, kto daje.”

Jan Paweł II

23 października naszą nową, szkolną świetlicę odwiedzili ci, którzy w ogromnej mierze przyczynili się do jej powstania, czyli pomysłodawcy oraz sponsorzy. To dzięki ich hojności i wytrwałości najmłodsi uczniowie naszej placówki mają piękną, nowoczesną i przestronną salę, w której mogą odpoczywać, bawić się i uczyć. Świetliczaki miały okazję podziękować za przepiękny dar i uhonorować wszystkich ofiarodawców własnoręcznie przygotowanymi medalami. Wysłuchały też kilku słów Burmistrza - Norberta Kostona oraz przewodniczącej Rady Rodziców - Pani Krystny Czupały.

• Poczytaj mi, koleżanko/kolego

W naszej szkole często organizowane są różnego rodzaju inicjatywy, mające na celu promowanie czytelnictwa oraz kształtowanie postawy dbałości o książki. Niedawno mieliśmy przyjemność wziąć udział w przygotowanym dla młodzieży Narodowym Czytaniu. Obecnie postanowiliśmy zadbać o naszych najmłodszych uczniów i w tym celu został przygotowany projekt czytelniczo- plastyczny z elementami medialnymi pod hasłem "Poczytaj mi, koleżanko/kolego" opracowany przez wychowawczynie klas pierwszej oraz piątej "a". Właśnie trwa pierwsza - jesienna - edycja tego przedsięwzięcia, w którą zaangażowali się uczniowie tych dwóch klas.

• SZLAKAMI ŚREDNIOWIECZNEGO OPOLA

Warto czasem odwiedzić stolicę naszego województwa, nie w celach zakupowych, ale po to, aby je poznać, spojrzeć na nie z innej perspektywy. I taki był cel krótkiej wycieczki do Opola uczestników szkolnego kółka historyczno-regionalnego z kl. VI i VII.

Idąc spacerkiem od Dworca PKP wzdłuż pięknie zagospodarowanych brzegów Młynówki, dotarliśmy do secesyjnego Mostu Groszowego, przy którym w średniowieczu pobierano myto za przewóz rzeką towarów. Pierwszym celem naszej wycieczki śladami historii miasta, była Wieża Piastowska z XIII wieku -jedyna pozostałość po średniowiecznym Zamku Piastowskim na Ostrówku. Opowieść pani przewodnik przybliżyła uczestnikom barwną przeszłość dawnej stolicy Księstwa Opolsko-Raciborskiego i jej władców, a rozległa panorama rozciągająca się z platformy widokowej wieży (na wys. 35 m) dostarczyła sporo wrażeń wizualnych. Pozwoliła objąć wzrokiem nie tylko opolską St

• Góra Ślęża i Kościół Pokoju w Świdnicy

19 października uczniowie klasy 4 wraz z wychowawczynią panią Beatą Derengowską-Kałwak wybrali się na pierwsza wspólną wycieczkę klasową, której główną atrakcją było wejście na Górę Ślężę w pobliżu Wrocławia.

Góra Ślęża jest najwyższym punktem Przedgórza Sudeckiego i należy Korony Gór Polski. Ślęża to także doskonały punkt widokowy na Sudety – na Góry Sowie oraz na Nizinę Śląską. Niestety październikowa aura nie pozwoliła uczniom w pełni podziwiać widoków, gdyż wejście na górę odbywało się w deszczu i dość dużym zachmurzeniu. To jednak nie zniechęciło uczniów do aktywnego udziału w wędrówce, chętnie wspinali się w górę, po niełatwym nieraz bardzo stromym żółtym szlaku rozpoczynającym się na Przełęczy Tąpadła. Dzięki opiekunowi panu Romanowi Sandorskiemu uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy na temat otaczającej ich przyrody, żyjących zwierzętach w tym rejonie oraz innych ci

• Kopalnia Soli, Wawel i Smocza Jama, czyli krótka historia naszej wyprawy do Krakowa i Wieliczki...

Wszystkim od dawna wiadomo, że podróże kształcą. Tę teorię postanowili sprawdzić w praktyce uczniowie klas 5a i 5b, którzy 16 października wraz z wychowawcami wybrali się na dwudniową wycieczkę do Wieliczki i Krakowa.

Naszą przygodę rozpoczęliśmy od zwiedzenia Tężni Solankowej usytuowanej w Parku św. Kingi w Wieliczce. Poznaliśmy zalety tej niezwykłej budowli, wdychaliśmy dobroczynne dla naszego organizmu związki lecznicze, jednocześnie napawając się pięknem krajobrazu z tarasu widokowego. Następnie rozpoczęliśmy trzygodzinną wędrówkę w głąb czasu i odkrywaliśmy różnorodne oblicza zabytkowej Kopalni Soli, która od wieków pozostaje żywym pomnikiem polskiej historii. Niezwykłe, monumentalne posągi wykonane z soli zrobiły na nas ogromne wrażenie, a wycieczka 135 metrów w głąb ziemi rozbudziła wyobraźnię. Oczywiście nie obyło się bez polizania każdej rzeźby, na co nasza przewodniczka sprytn

• Dzień Edukacji Narodowej

,,Uczenie jest niekończącą się podróżą. Uczyć to znaczy mieć wpływ na życie wielu i pomagać w wyciąganiu wniosków z życiowych lekcji.“

13 października w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Dnia Edukacji Narodowej.

Samorząd Szkolny w imieniu całej społeczności uczniowskiej złożył Gronu Pedagogicznemu i wszystkim pracownikom szkoły serdeczne życzenia oraz wręczył niezwykły list od uczniów.

• ŚWIĘTA GÓRA ŚLĄZAKÓW

Relacja z 42 Zlotu Młodzieży Szkolnej PTTK „Góra św. Anny” - 07.10.2023 r.

Dawniej zwana Górą św. Jerzego, Górą Chełmską, dzisiejsza Góra św. Anny (404 m) była celem naszej sobotniej PTTK-owskiej wyprawy pieszo-autokarowej. To już 42 Zlot Młodzieży Szkolnej PTTK „Góra Św. Anny”, organizowany przez OZ PTTK ”Huta Andrzej” w Zawadzkiem, adresowany szczególnie do młodzieży szkolnej zrzeszonej w Oddziale.

• SPOTKANIE ZE ŚREDNIOWIECZEM

Podczas lekcji historii uczniowie klasy 6 mogli naocznie przekonać się jak wyglądali przedstawiciele czterech stanów społecznych, żyjących w średniowiecznej Europie: duchowieństwa, rycerstwa, mieszczan i chłopstwa. Uczestnicy kółka historyczno-turystycznego: Emilia, Judyta, Lena, Sonia, Ola, Vanessa, Janek i Tomek nie tylko realistycznymi strojami i rekwizytami, ale również opowieściami o obowiązkach i przywilejach, o rozrywkach, warunkach mieszkaniowych przybliżyli realia życia poszczególnych stanów. Zabawa w historię, nauka poprzez zabawę, może to metoda na lepsze zapamiętywanie faktów z przeszłości, a z pewnością pozostanie dłużej w pamięci samych aktorów.

• Kręgle i ognisko, czyli obchodów dnia chłopaka ciąg dalszy...

4 października uczniowie klasy 5a wraz z wychowawczynią wzięli udział w spotkaniu integracyjnym w kręgielni "POD LASEM" w Kolonowskiem. Celem wyjścia było propagowanie różnych form rekreacji i wypoczynku, zainteresowanie uczniów nietypową dyscypliną sportu oraz zacieśnianie relacji koleżeńskich. Spotkanie zorganizowane było w ramach obchodów dnia chłopaka i zostało połączone z wieczornym biesiadowaniem przy ognisku. Uczniowie mieli możliwość poznania jeden ze sposobów aktywnego spędzania wolnego czasu, a także uczyli się kulturalnego zachowania w miejscach publicznych.

• Hejter! - czy warto niszczyć życie innym?

Hejt to zjawisko obecnie już powszechne, a przy tym szkodliwe i groźne. Definicja hejtu jest prosta: to przekraczanie ustalonych norm społecznych, obrażanie i poniżanie innych ze względu na wygląd, pochodzenie czy poglądy.

2 października mieliśmy okazję zobaczyć spektakl pt. „Hejter”.

Został on zrealizowany przez aktorów z Teatru Profilaktycznego Alert. Cyberprzemoc, kradzież tożsamości i obrażanie w Internecie to problemy, z którymi każdy może się spotkać i będzie musiał sobie z nimi radzić.

• Teatralnie o profilaktyce

Październik przywitaliśmy niezwykle kulturalnie, gdyż od razu pierwszego dnia miesiąca wyruszyliśmy do Kinoteatru w Zawadzkiem na przedstawienie profilaktyczne pt. „Dzieci@sieci” przygotowane przez Teatr Profilaktyczny ALERT z Wrocławia. Ten niezwykły spektakl opowiadał o współczesnej młodzieży, która od najmłodszych lat wychowuje się w środowisku medialnym i jest przyzwyczajona do otaczającej nas wirtualnej rzeczywistości.

• Herb Polski
    • Godziny dzwonków

Piątek 03.05.2024
    • Librus Synergia

• Biuletyn informacji publicznej
    • Liczba wizyt

liczba odwiedzin: 927634

• Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Kolonowskiem
      • Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Kolonowskiem 47-110 Kolonowskie, ul. 1 Maja 5 Poland